Se vores seneste nyheder

Djurslands Turistforening udsender nyheder i løbet af året til medlemmer og andre interesserede.

Glædelig jul og godt nytår!

Djurslands Turistforening ønsker alle en travl men hyggelig december, en god jul og alt godt i det nye år!

Bedste hilsner fra
Birgit Årsnes og Rikke Schøning

Årets juleudstilling med julekrybber fra mange lande

Scenen er sat i det orientalske Betlehem, når Museum Østjylland i Grenaa åbner årets stemningsfulde juleudstilling Et barn er født i Betlehem. Kig indenfor på museet, og oplev julekrybber i alverdens udgaver som det magiske omdrejningspunkt.

Der er garanti for julestemning, når museet inviterer alle til den festlige udstillingsåbning i købmandsgården. Her er stjernedrys, tale ved sognepræst i Fornæs Provsti Kenneth Sørensen, julesang og naturligvis lidt godt til ganen.

Årets juleudstilling 2019: Et barn er født i Betlehem lørdag den 23. november 2019 til søndag den 5. januar 2020 på Museum Østjylland, Søndergade 1, Grenaa.
Udstillingsåbning lørdag 23. november 2019 kl. 11.
Gratis. Alle er velkomne.

Læs mere her

Jul på Gammel Estrup

Oplev den ægte herregårdsjul på Gammel Estrup. Vær med, når herskab og tjenestefolk gør deres juleforberedelser i december måned. Se, hvordan både greven og hans ansatte holdt jul for 100 år siden og vær selv med i juleaktiviteterne i alle weekender. Køb juletræer og -gaver og smag på julen, når husjomfruen laver sulemad og julebag som på oldemors tid. - Gammel Estrup 2019

Læs mere her

Djurslands Turistforening arbejder for at styrke og synliggøre turismeoplevelser på Djursland.

Vi samarbejder med virksomheder, kommunale myndigheder og lokale organisationer.
Mange lokale erhvervsdrivende er medlem af foreningen, og det er vi meget glade for.
MEN vi vil gerne have endnu flere personlige medlemmer. Mennesker, der ønsker at arbejde for, at Djursland er et attraktivt sted både at besøge og at bosætte sig i.

Som borgere i Norddjurs kan vi hver for sig være gode ambassadører for vores kommune i mange sammenhænge: til familiefester og alle steder, hvor vi er sammen med andre mennesker.
Du kan også være ambassadør for vores lokalområde ved at melde dig ind i Djurslands Turistforening. Du finder en indmeldelsesblanket under Forside - Bliv medlem

Birgit Årsnes
Formand for Djurslands Turistforening