Se vores seneste nyheder

Djursland Turistforening Bestyrelse

Den nye bestyrelse glæder sig til at gå i gang med arbejdet

Grenaa d. 24. september 2020

Djurslands Turistforening afholdt tirsdag d.8. september sin årlige generalforsamling, som i år fandt sted på FriskFisken i Grenaa..

Mødet indledtes med et foredrag af Tina Kruse, der fortalte om de mange spændende planer for at få skabt mere ”Liv på Sydhavnen”.

Foreningens formand, Birgit Årsnes, fremlagde årsberetningen, og takkede de afgående medlemmer for deres indsats i årets løb.
Der blev valgt to nye medlemmer ind i bestyrelsen, nemlig Karen Lassen og Torben Johansen. De øvrige medlemmer af bestyrelsen er Poul Nowack, Nina Barrett, Lotte Elmstrøm Olesen, Rikke Alsbjerg Schøning og Birgit Årsnes. Som suppleanter genvalgtes Henning Meisler og Henrik Sørensen.
Bestyrelsen konstituerede sig umiddelbart efter generalforsamlingen med genvalg af Birgit Årsnes som formand og Rikke Alsbjerg Schønning som næstformand.

Den nye bestyrelse glæder sig til at gå i gang med arbejdet. Og der er nok at tage fat på, nu hvor Visit Århus har besluttet at nedprioritere synligheden i Grenaa fra årsskiftet! Heldigvis ser det ud til, at Norddjurs Kommune derefter overtager driften af turistkontoret på Torvet i Grenaa.
Djurslands Turistforening er derfor klar til at gå i arbejdstøjet for at styrke medlemstallet, så vi i endnu højere grad end tidligere har vægt bag os, når vi arbejder for at markedsføre og synliggøre de mange gode turisttilbud, vi har i Norddjurs.

Læs mere om Djurslands Turistforening på http://www.djurslandsturistforening.dk/

Djurslands Turistforening

Foto af den nye bestyrelse

På billedet ses fra Venstre:
Rikke Alsbjerg Schøning, Birgit Årsnes, Torben Johansen, Nina Barrett, Poul Nowack og Karen Lassen.
(Lotte Elmstrøm Olesen var ikke til stede ved fotograferingen)

Kære medlemmer af Djurslands Turistforening

Grenaa d. 3. april 2020

Så er det igen tid til en kort nyhedsopdatering fra bestyrelsen.

Generalforsamling
Foreningens generalforsamling er udsat til efteråret, hvor verden forhåbentlig er blevet mere normal. Vi indkalder selvfølgelig til generalforsamlingen i god tid.

Kontingent
Ligesom generalforsamlingen udsætter vi også betalingen af kontingent til efter sommeren.

100 hemmelige oplevelser på Djursland
Bogen om de gode turistoplevelser er nu udkommet, og I kan købe den hos den lokale boghandler eller i Dronningens Ferieby. Når Grenaa Turistkontor igen åbner, kan I naturligvis også købe den der. Pris: 125 kr.
Bogen kan også bestilles hos udgiveren, Kari Baklund:
Bogen slår et slag for nogle af de oplevelser som måske ikke er så kendt af så mange. Så det vil være oplagt at lade nogen eksemplarer af bogen ligge fremme som inspiration til turister og lokale gæster / kunder.

Guidede ture 2020
Vi planlægger igen en trykt folder med tilbud om guidede ture til sommer. I år bliver brochuren udvidet med ture i den vestlige del af kommunen ved Dystrup Sø og i Ørsted.
Har du idéer til nye guidede ture, så kontakt bestyrelsen.

Ny gammel Grenaa-plakat
Vi arbejder på at kunne få lov til at sælge Viggo Vagnbys flotte plakat med Søren Kanne og teksten ”Grenaa. Søren Kannes by. Byen ved vandet, centrum i landet”. Størrelse: 50 x 70 cm. Vi sender en mail ud, så snart aftalen er i hus.

Vi vil meget gerne have små artikler på vores Facebookside ”Djurslands Turistforening” som appetitvækkere for både lokale og turister. Hvis du har ideer til små reklame- og PR-artikler, så kontakt formanden på mail aarsnes.frandsen@stofanet.dk.

Mail: aarsnes.frandsen@stofanet.dk

100 HEMMELIGE OPLEVELSER PÅ DJURSLAND

Få masser af gode idéer til aktiviteter i påsken.

Mandag d. 30.03.2020 udkommer bogen 100 HEMMELIGE OPLEVELSER PÅ DJURSLAND

med gode tips til anderledes, spændende oplevelser på Djursland. - Også mange udendørs oplevelser, som er ok i disse Corona-tider.

Køb bogen hos din lokale boghandler eller på

http://skriftogtale.com/bestilling-af-boeger/  Pris: 125 kr.

Når Grenaa Turistkontor åbner igen, kan du naturligvis også købe bogen der.

Kære medlemmer af Djurslands Turistforening

Grenaa d. 28. januar 2020

Så er det igen tid til en kort nyhedsopdatering fra bestyrelsen.

Halmstadfærgen
Foreningen deltager i fejringen af Halmstadfærgens start lørdag d. 1. februar. I kan møde os i teltet på havnen om morgenen, og Visit Århus har en stand på Kattegatcentret om formiddagen. Desuden kommer der en udstilling på Grenaa Turistkontoret med billeder og korte fortællinger om vores Sveriges-færger gennem tiderne.
Turistkontoret har allerede et samarbejde i gang med udveksling af turistbrochurer og turistinfo med Destination Halmstad.

Forårsmesse og Fest-i-Vand
Djurslands Turistforening er med på en stand på Forårsmessen d. 14.-15. marts og på Grenaa Havn til Fest-i-Vand d. 14.-15. juni. Måske ses vi der?

Den gamle smedje
Sammen med BLIN (Bygnings- og Landskabskultur i Norddjurs) arbejder vi på at få mere aktivitet i den gamle smedje på Nytorv i Grenaa. Vi arbejder hen imod flere åbningsdage og mere aktivt smedearbejde i den gamle smedje.

Guidede ture 2020
Vi udgiver igen en trykt folder med tilbud om guidede ture i 2020. I år bliver brochuren udvidet med flere ture i bl.a. Ørsted og Gjerrild. Vi modtager gerne forslag til andre byture rundt i kommunen!

Vi vil meget gerne have små artikler på vores Facebookside ”Djurslands Turistforening” som appetitvækkere for både lokale og turister. Kom gerne med ideer til små reklame- og PR-artikler til formanden på mail aarsnes.frandsen@stofanet.dk.

Generalforsamling (UDSKUDT - ny dato kommer snarest)
Foreningens generalforsamling afholdes tirsdag d. 12. maj i Friskfiskens lokaler. Jacob Lænsø holder et oplæg om arbejdet med Bæredygtighedens Hus inden selve generalforsamlingen.
I får en indkaldelse til generalforsamlingen senere, men sæt allerede X i kalenderen nu.

Formand for Djurslands Turistforening

Vi byder vores nye Halmstadfærge velkommen!

Turistforeninger er med til at byde vores nye Halmstadfærge velkommen d. 1. februar på Grenaa Havn.

Samtidig markerer vi det nye samarbejde med Halmstad på Grenaa Turistkontor med en udstilling om "vores" Sverigefærger gennem tiden.

Formand for Djurslands Turistforening

Glædelig jul og godt nytår!

Djurslands Turistforening ønsker alle en travl men hyggelig december, en god jul og alt godt i det nye år!

Bedste hilsner fra
Birgit Årsnes og Rikke Schøning

Djurslands Turistforening arbejder for at styrke og synliggøre turismeoplevelser på Djursland.

Vi samarbejder med virksomheder, kommunale myndigheder og lokale organisationer.
Mange lokale erhvervsdrivende er medlem af foreningen, og det er vi meget glade for.
MEN vi vil gerne have endnu flere personlige medlemmer. Mennesker, der ønsker at arbejde for, at Djursland er et attraktivt sted både at besøge og at bosætte sig i.

Som borgere i Norddjurs kan vi hver for sig være gode ambassadører for vores kommune i mange sammenhænge: til familiefester og alle steder, hvor vi er sammen med andre mennesker.
Du kan også være ambassadør for vores lokalområde ved at melde dig ind i Djurslands Turistforening. Du finder en indmeldelsesblanket under Forside - Bliv medlem

Bliv medlem her

Tilmelding til Nyheder