Djurslands Turistforening støtter op om lokale begivenheder

Sommerens arrangementer - Sommer 2017

30. juni til 15. august: Kunststien mellem Fjellerup og Bønnerup er åben. Oplev en stribe kunstneres nye installationer, der gemmer sig i naturen på den smukke rute. Start fra Fjellerup ved Bøsholmstien og fra Bønnerup ved Treå.

Torsdag d. 6. juli kl. 14: Guidet bustur på Grenaa Havn. Tag med byguide Keld Overgaard på en guidet bustur med fokus på erhverv, turisme og udvikling i hele havneområdet; fra Polderrev til Hjembæk og tilbage via Bredstrupvej, GD grunden og Trekanten. Turen starter med opsamling ved Grenaa Strand Camping, Hotel Marina/Kystvejens hotel samt Grenaa Marineforening. Varighed ca. 2 timer. Pris 50 kr/person. Nærmere info: tlf. 8758 1200. Booking: www.natur-djursland.dk

Tirsdag d. 11. juli kl. 14: Byvandring i Grenaa. Kom med byguiderne på en vandring i byens gader og hør gode historier om folk og fæ. Turen varer ca. 1½ time og slutter med besøg i Den gamle smedje, hvor smeden vil demonstrere det gamle håndværk. Start fra Turistkontoret, Torvet 1 i Grenaa. Nærmere info: tlf. 8758 1200.

Tirsdag d. 11. juli kl. 19-21: Åbent hus på Fornæs fyr. Kom med turistforeningens guide op på toppen af fyret og oplev både den spændende bygning og den fantastiske udsigt. Vær opmærksom på, at børn kun har adgang ifølge voksne.

Torsdag d. 13. juli kl. 14: Havnevandring på Grenaa Havn. Tag med på en guidet gåtur på havnen i Grenaa. Pernille Juul fortæller om havnens historie og aktiviteter. Turen starter ved Grenaa Marineforening, Klitvej 2 i Grenaa og varer ca. 1½ time. Nærmere info: tlf. 8758 1200

Tirsdag d. 18. juli kl. 14: Byvandring i Grenaa. Kom med byguiderne på en vandring i byens gader og hør gode historier om folk og fæ. Turen varer ca. 1½ time og slutter med besøg i Den gamle smedje, hvor smeden vil demonstrere det gamle håndværk. Start fra Turistkontoret, Torvet 1 i Grenaa. Nærmere info: tlf. 8758 1200.

Torsdag d. 20. juli kl. 14: Guidet bustur på Grenaa Havn. Tag med byguide Keld Overgaard på en guidet bustur med fokus på erhverv, turisme og udvikling i hele havneområdet; fra Polderrev til Hjembæk og tilbage via Bredstrupvej, GD grunden og Trekanten. Turen starter med opsamling ved Grenaa Strand Camping, Hotel Marina/Kystvejens hotel samt Grenaa Marineforening. Varighed ca. 2 timer. Pris 50 kr/person. Nærmere info: tlf. 8758 1200. Booking: www.natur-djursland.dk

Tirsdag d. 25. juli kl. 14: Byvandring i Grenaa. Kom med byguiderne på en vandring i byens gader og hør gode historier om folk og fæ. Turen varer ca. 1½ time og slutter med besøg i Den gamle smedje, hvor smeden vil demonstrere det gamle håndværk. Start fra Turistkontoret, Torvet 1 i Grenaa. Nærmere info: tlf. 8758 1200.

26. – 27. – 28. juli kl. 11: Besøg kunsten på Grenaa Gymnasium. Dørene åbnes for en stor kunstoplevelse, når der bydes på rundvisning i gymnasiets kunstsamling med kyndig guide. N. P. Josiassensvej 21, Grenaa.

Torsdag d. 27. juli kl. 14: Havnevandring på Grenaa Havn. Tag med på en guidet gåtur på havnen i Grenaa. Pernille Juul fortæller om havnens historie og aktiviteter. Turen starter ved Grenaa Marineforening, Klitvej 2 i Grenaa og varer ca. 1½ time. Nærmere info: tlf. 8758 1200

Tirsdag d. 1. august kl. 14: Byvandring i Grenaa. Kom med byguiderne på en vandring i byens gader og hør gode historier om folk og fæ. Turen varer ca. 1½ time og slutter med besøg i Den gamle smedje, hvor smeden vil demonstrere det gamle håndværk. Start fra Turistkontoret, Torvet 1 i Grenaa. Nærmere info: tlf. 8758 1200.

Torsdag d. 3. august kl. 14: Guidet bustur på Grenaa Havn. Tag med byguide Keld Overgaard på en guidet bustur med fokus på erhverv, turisme og udvikling i hele havneområdet; fra Polderrev til Hjembæk og tilbage via Bredstrupvej, GD grunden og Trekanten. Turen starter med opsamling ved Grenaa Strand Camping, Hotel Marina/Kystvejens hotel samt Grenaa Marineforening. Varighed ca. 2 timer. Pris 50 kr/person. Nærmere info: tlf. 8758 1200. Booking: www.natur-djursland.dk

Tirsdag d. 8. august kl. 14: Byvandring i Grenaa. Kom med byguiderne på en vandring i byens gader og hør gode historier om folk og fæ. Turen varer ca. 1½ time og slutter med besøg i Den gamle smedje, hvor smeden vil demonstrere det gamle håndværk. Start fra Turistkontoret, Torvet 1 i Grenaa. Nærmere info: tlf. 8758 1200.

Torsdag d. 10. august kl 14: Havnevandring på Grenaa Havn. Tag med på en guidet gåtur på havnen i Grenaa. Pernille Juul fortæller om havnens historie og aktiviteter. Turen starter ved Grenaa Marineforening, Klitvej 2 i Grenaa og varer ca. 1½ time. Nærmere info: tlf. 8758 1200

Torsdag d. 24. august kl. 14: Havnevandring på Grenaa Havn. Tag med på en guidet gåtur på havnen i Grenaa. Pernille Juul fortæller om havnens historie og aktiviteter. Turen starter ved Grenaa Marineforening, Klitvej 2 i Grenaa og varer ca. 1½ time. Nærmere info: tlf. 8758 1200