Galleri

Her kan du bl.a. se noget om de projekter Djurslands Turistforening støtter

Fornæs fyr

Besøg på Fornæs fyr

Tirsdag d. 10. juli åbnede ejerne af Fornæs fyr i samarbejde med Djurslands Turistforening dørene for turister og lokale. Omkring 400 glade gæster fik en fortælling om fyret og en tur op i fyrtårnet. Herfra kunne man nyde den dejlige udsigt over hav, klinter og marker. Arrangementet gentages i 2019.

Besøg på Fornæs fyr

Liv bor på en næse

Djurslands Turistforening vil gerne støtte lokale initiativer, som skaber øget turisme eller skaber opmærksomhed i forhold til eksisterende muligheder. Vi har valgt at støtte bogprojektet "Liv bor på en næse", der giver en introduktion til nogle af Djurslands dejlige steder - og samtidig kan fungere som en souvenir herfra. https://www.booomerang.dk/projects/liv-bor-paa-naese/

Børnebogen “Liv bor på en næse” er en sjov fortælling om livet på Danmarks naturskønne næse med smukke illustrationer, samt sjove rim og remser.

Illustrationerne i bogen er smukt lavet af Lis Juul, der er uddannet fra det Jyske Kunstakademi i Århus. Lis er fantastisk til at fortælle historier gennem sin kunst, der ofte portrætterer natur og dyreliv.

Rimsmedene; Sabina Hvid & Dorthe Hansen står i samarbejde med lokale børn og venlige sjæle, bag rim og remser i bogen.

Sabina, Dorthe & Lis tre kreative ildsjæle fra Norddjurs, der gerne vil dele deres glæde ved “udkanten” med Djurslands turister og medborgere.

"Liv bor på en næse" kan købes følgende steder:

Bog & Ide, Torvet 8, 8500 Grenaa
Papirgården, Århusvej 146, 8500 Grenå
Skrædderiet, Lillegade 20, 8500 Grenå
Albertinelund Camping, Albertinelund 3, 8585 Glesborg
Mosebrugscenteret i Stenvad, Stendyssevej 14, 8586 Ørum
Lokal Brugsen, Bønnerup Strand, Bønnerupvej 12B, 8585 Glesborg
Galleri no 18, Koralvej 18, Bønnerup Strand
Grenå Turistkontor, Torvet 1, 8500 Grenå
Letkøb Gjerrild, Stokkebro 77, 8500 Grenå
Danhostel Gjerrild, Dyrehavevej 9, 8500 Grenå
Golfcaféen Grenå, Vestermarken 1, 8500 Grenå
Café Kajkanten, Ny Havnevej 23, 8585 Glesborg
Hotel Gjerrild Kro,  Gjerrild Bygade 16, 8500 Grenå

BLIV KLOGERE PÅ DJURSLAND

I samarbejde med FOF arrangerede Djurslands Turistforening nogle virksomhedsbesøg, for at give et indblik i vigtige aktiviteter, der sætter præg på vores hverdag på Djursland.

Her kan du se billeder fra aftenen, hvor der blev orienteret om den enorme udvikling på Grenaa Havn:

Byvandring i Grenå

Djurslands Turistforening arrangerer hver sommer
byvandringer i Grenaa midtby.

Djurslandbægeret

Alle er vilde med ”Djurslandbægeret”

Der er især tre personer, der står bag successen. Først og fremmest Aase og Troels Kvorning fra Pottehuset ved Nørager. Det er dem, der har formet, dekoreret og glaseret. Og så er der salgsarbejdet. Vores bestyrelsemedlem Jørgen Lund har fartet Djursland tynd for at hente og bringe med en kæmpe ildhu. Stor tak til jer alle tre. Og I kører på. Vi tror, markedet endnu ikke er mættet.

Grenaa-Hundested Liniens 80 års jubilæum blev fejret den 6. september 2014

Det var ren nostalgi, da godt 220 passagerer fejrede Grenaa-Hundested Liniens 80 års jubilæum ved at sejle med færgen Stena Nautica fra Grenaa til Hundested og tilbage igen.
Djurslands Turistforeningen støttede sejladsen.

Beatles Fest i Grenaa

Djurslands Turistforening har i 2014 støttet afholdelse af en Beatles-festival i Grenaa midtby.

The Harbour project

The Harbour project støttes af Djurslands Turistforening

Djurslands Turistforening har i 2013 støttet projekt Bord/bænke langs Norddjurslands kyst. Der er i et samarbejde med Norddjurs Kommune opstillet sæt på flg. lokaliteter: Sølyst syd for Sangstrup Klint; Sangstrup Klint; Gjerrild Nordstrand; Skovgårde Strand; Havhuse, Rygård Strand; Lystrup Strand; St. Sjørup Strand.

Djurslands Turistforening har i 2013 støttet opstilling af formidlingsskilte langs stiforbindelsen mellem Grenaa havn og by i et samarbejde med Norddjurs Kommune.