Djurslands Turistforening efterlyser flere skjulte oplevelser

Djurslandsturistforeningens formand Karsten Rasmussen

Formand for Djurslands Turistforening, Karsten Rasmussen, efterlyser flere Skjulte Oplevelser til folderen for 2018.

Djurslands Turistforening udgav i foråret 2017 folderen ”De skjulte oplevelser”. Folderen beskriver de mange varierede og fantastiske, men ofte også ukendte oplevelser, Norddjurs Kommune gemmer på. Og selvom der er rigeligt med oplevelser at vælge i mellem, vil Djurslands Turistforening gerne kunne byde på endnu flere af de særlige små overraskelser, der gør Djursland til et tiltrækkende turistmål. Derfor efterlyser foreningen nu skjulte oplevelser, som har gemt sig rundt omkring i kommunen.

Oplevelser i hele kommunen
Djurslands Turistforenings formand, Karsten Rasmussen, er selv tilflytter til Fjellerup, hvor han sommeren igennem har nydt godt af flere af de skjulte oplevelser, som findes lige i nærområdet. F.eks. var den velbesøgte kunst-sti ”Broen over Sortå” et af de fine tiltag, der gjorde gå- og cykelture til noget helt særligt. ”De skjulte oplevelser kan være alt muligt. Det kan være kunst i landskabet, som overrasker, det kan være et helt særligt sted i naturen, eller det kan være en ukendt perle, som gemmer sig i en af vores landsbyer. Det vigtigste er, at stedet giver både lokale og turister en oplevelse af, at dette er noget specielt, sjovt, unikt eller overraskende,” fortæller Karsten Rasmussen, der som tilflytter netop nyder at opdage alle de skjulte overraskelser, Djursland byder på.

Gratis – eller meget, meget billigt!
Det er væsentligt, at de skjulte oplevelser er for alle uanset størrelsen på pengepungen. Derfor er det hovedsageligt de gratis oplevelser, turistforeningen gerne vil beskrive i den nye folder. ”Når turister kommer til Djursland er det vigtigt, at vi kan tilbyde et bredt udvalg af aktiviteter. Og der er jo rigeligt at bruge penge på i vores lokalområde. De store attraktioner er uundværlige, da de tiltrækker rigtig mange turister. Men når de har besøgt et bredt udvalg af de mange tilbud, så er det også vigtigt, at kreditkortet kan holde hviledag, samtidig med, at de oplever vores unikke lokalområde, ”siger Karsten Rasmussen.

De oversete oplevelser kan komme med i ny folder
Folderen for 2017 indeholdt et bredt udvalg af skjulte oplevelser, men det der er plads til mange flere. Derfor vil turistforeningen gerne have en masse bud på, hvad den nye folder for 2018 kan indeholde. ”Vi vil gerne have så mange oplevelser med som muligt. Sidst havde vi også ture og tidsbegrænsede oplevelser med. Næste år vil vi prøve udelukkende at have de oplevelser med, som turister og lokale kan nyde hele sæsonen og uafhængigt af fastsatte tidspunkter, ” siger Karsten Rasmussen. Har du et bud på en skjult oplevelse, du synes lang flere skal have glæde af, vil turistforeningen meget gerne høre fra dig. Du kan sende en kort beskrivelse af stedet med et foto til Karsten Rasmussen på karsten57@outlook.dk. Du er også velkommen til at skrive på Djurslands Turistforenings facebookside med dit forslag.