Velkommen til

Djurslands Turistforening

Djurslands Turistforening stopper, aktiviteter lever videre

Vores næsten 109 år gamle forening opløser sig selv pr. 30. april 2024, men de gratis, guidede ture i Grenaa og omegn i regi af Grenaa Egnsarkiv.

Vi elsker at bo her

Djursland har den unikke position som et af Danmarks mest attraktive turistområder, og det lægger vi en stor indsats i. Djurslands Turistforening har i over 100 år været udbyder af at præsentere alt det, Djursland har at tilbyde – både for lokale og vore gæster. Vi er den lokale turistorganisation, der arbejder på græsrodsniveau, hvor vi arbejder sammen med et utal af lokale ildsjæle, som alle elsker at bo her.

Vi arbejder for, at vore gæster vil vende tilbage til Djursland år efter år, for at opleve flere af de gemte perler, der findes i området, og opleve den smukke natur og det hyggelige lokalsamfund.

Ud over fokuset på turisterne, gør vi også en del, for at give lokalsamfundet etc. en masse gode oplevelser. Det gør vi blandt andet ved at afholde gratis guidede ture såvel i byen som ved havnen i løbet af sæsonen

Vi bidrager til en øget synlighed af oplevelsesmulighederne på Djursland, ved at bidrage gennem ideudvikling og sparring til turismeområdet.. Vi yder ligeledes økonomisk støtte og vejledning til projekter, der styrker turismen i området.

Alle vore tiltag gøres mulige grundet vore medlemmers økonomiske støtte gennem deres medlemskab i Djurslands Turistforening. Medlemmer som ligeledes brænder for at udvikle turismen på Jyllands næsetip. Djurslands Turistforenings bestyrelse arbejder helt uden vederlag udelukkende for at styrke områdets kendskab til gensidig fornøjelse

Vi arbejder tæt sammen med turistattraktioner, Visit Aarhus, projektmagere, kulturinstitutioner, politikere, Norddjurs Kommune samt de omkringliggende kommuner.

Vores område er fyldt med ildsjæle og gode ideer – her kan du finde et udpluk af dem

22. apr 2024

Djurslands Turistforening stopper, aktiviteter lever videre

09. jun 2023

Vores guidede ture

Download brochuren med vores guidede ture her. Turene egner sig til alle aldersgrupper og er velegnede for kørestolsbrugere.

Vores guidede ture
23. maj 2023

Fjellerup Guide 2023

Herkan du hente Fjellerup Guiden fra 2023, som blandt andet indeholdet byens store sommerprogram.

Fjellerup Guide 2023
14. mar 2023

Vil du være ambassadør for vores lokalområde?

Vi vil gerne have endnu flere personlige medlemmer.
Mennesker, der ønsker at arbejde for, at Djursland er et attraktivt sted både at besøge og at bosætte sig i.

13. mar 2023

Bøger om Djursland

Her kan du finde de spændende bøgerne, der er skrevet om Djurslands oplevelser.

Bøger om Djursland
12. mar 2023

Djurslandskort

Djursland har det hele. Naturoplevelser, byliv, store attraktioner og skønne sandstrande. Du kan hente Djurslandskortet her.

Djurslandskort

Djurslands Turistforening støtter lokale initiativer, som skaber øget turisme eller opmærksomhed på Djurslands muligheder.

Herunder kan du se en liste over projekter, som vi tidligere har støttet:

”Djurslandbægeret” fra Pottehuset ved Nørager

Skt. Gertruds sti - Audio Walk

Bogprojektet ”Liv bor på en næse”

Besøg på Fornæs Fyr

Live maleri KarinaArt